Információs technológia felhasználása a mindennapokban.
A rádiózást ért „vádak”:
A gép közbeékelődése meghamisítja az ember és a valóság közti viszonyt, megbontja a természetes és közvetlen mű-közönség viszonyt.
A rádió csak gépi közvetítő és nem teremt új művészetet.
Veszít értékéből, meghamisítódik, felhígul a műalkotás.
A hallgató csak passzív befogadó, aktivitása csökken.
Háttérbe szorul az alkotó.
A rádió jövőjét biztosító tényezők:
A rádió gyors, olcsó, hatékony, könnyen tud reagálni minden változásra és eseményre.
A rádiót háttérnek lehet használni, más tevékenység végzése közben is lehet hallgatni.
A rádió megteremtette, és állandóan fejleszti a regionális és lokális rádiózást.
Megszületett az összetett műsor, nagyblokkos szerkesztés, a vegyes műsorok számtalan típusa, és vele együtt a műsorkalauz, a műsorvezető, a rádiós személyiség, a műsorok megszemélyesítése.
Spontaneitás, egyenes-élő közvetítése
Megszaporodott a rádió szolgáltatásainak száma
A film és a televízió mint kommunikáció
A kommunikáció alapvető modellje a produkció, a produktum a médium és a befogadás és a befogadás közötti lineáris viszony alakul ki, és a cserének ezt a modelljét bővíti kiegészítő változatokkal.
Egy kommunikátor vagy adó (produkció) létrehoz egy üzenetet (produktum), és az egy médiumban eléri a vevőt, illetve a befogadót. A médium tehát itt csatorna, a kommunikátor és a befogadó között, szállítja, azaz közvetíti az üzenetet.
Ezt cáfolandó, hiszen a befogadó általában nem tud közvetlenül válaszolni ugyanabban a médiumban, hanem legfeljebb közvetve más médiumokon keresztül. Ezért kérdéses, hogy itt kommunikációról, azaz kölcsönös folyamatról van szó. A film és a televízió esetében a kommunikátor és a befogadó nincs egyensúlyban, a kommunikációs aktus egyoldalú marad, egyértelműen determinálja az egyik oldalt.
Lapozz a további részletekért